Dansk

dansk Alinea Danskportal (indskoling)

Med Danskportalen får du undervisningsforløb med en inspirerende og kreativ tilgang til alle danskfagets områder: litteratur, medier, læsning, fremstilling, kommunikation og sprog. Danskportalen indeholder mere end 250 inspirerende undervisningsforløb og et væld af ressourcer til alle klassetrin i grundskolen.

læsning Alinea Den Første Læsning (indskoling)

Her findes ressourcer knyttet til Den første læsning 0. - 2. klasse.

superbog Alinea Superbog (indskoling, mellemtrin)

Superbog er en frilæsningsportal med over 600 digitale bøger. Lad eleverne læse eller lytte til bøgerne, og lad dem anmelde deres læseoplevelse med et sjovt emoji-system. Som lærer kan du følge med i, hvilke bøger dine elever læser, hvor langt de er kommet, og så kan du sammensætte dine egne læsekasser til klassen.

gorilla Alinea Gorilla (indskoling, mellemtrin)

Her finder du undervisningsforløb, der fører dig sikkert gennem junglen af multimodale tekster. Der er tre spor: litteratur, digitale medier og fagtekster.

stavning Alinea CampStavning (indskoling, mellemtrin, udskoling)

Fyld klassen med nutidsninjaer og bøjningsbaronesser! Med CampStavning får du alt, hvad du skal bruge til at give alle dine elever succes med stavning, tegnsætning og grammatik.

retskrivning Alinea Retskrivningsprøven (indskoling, mellemtrin, udskoling)

Onlineprøver dansk retskrivning. Få styr på de digitale afgangsprøver.

dansk Alinea Danskportal (mellemtrin)

retskrivning Alinea Læseprøven (mellemtrin, udskoling)

Onlineprøver dansk læsning. Få styr på de digitale afgangsprøver.

dansk Alinea Danskportal (udskoling)