Funktionelle læremidler

ordbogABC-Ordbogen

ABC-ordbogen indeholder ABC-skoleordbøgerne (førhen ordbogen.com) samt Gyldendals røde ordbøger på en platform. ABC-ordbogen omfatter sprogene dansk, engelsk, tysk og arabisk.

aulaAula

Kommunikationsplatform

bookbitesBookbites  (indskoling, mellemtrin, udskoling)

BookBites indeholder Danmarks største samling af børne- og ungdomsbøger fra store og små forlag.
Tilgængelighed til den rigtige bog på det rigtige tidspunkt er altafgørende for børns lyst til at læse. E-bøger findes i ubegrænset antal, og eleverne skal aldrig stå i kø. BookBites samler og synliggør børns læsning, så de forbliver motiverede til at læse hver dag – uanset om bogen er analog eller digital.

cd ordCD Ord & IntoWords

CD Ord er en læse- og skriveteknologi der hjælper usikre og ordblinde læsere på Windows-computere.
IntoWords er en digital teknologi, der gør det nemt at læse, skrive og lære på Mac, tablets, smartphones og i skyen inklusiv tale-til-tekst funktion.

ciceroCicero Surf

Skolernes biblioteks- og søgesystem i biblioteksbasen med alle materialer. Også websøgning for elever, forældre og ansatte. Her kan også søges på kommunens øvrige skoler.

drama studioDrama Studio

Skab 3D animerede fortællinger i et alsidigt spilbaseret multiplayerværktøj. Rammen for Drama Studio er en farverig tegnefilmslignede teaterproduktion, der vil inkludere og aktivere elevernes faglighed og fantasi.

Gyldendals Læsevejlederportal

LÆSEVEJLEDERPORTALEN er læsevejlederens go-to i en travl hverdag. Portalen kommer omkring mange facetter af læsevejlederfunktionen med redskaber til planlægning, vejledning og undervisning

MeebookMeebook

Med Meebook får du en metodefri læringsplatform til planlægning, afvikling og evaluering af din undervisning - sammen styrker vi elevernes læring, videndeling, den faglige ledelse og forældresamarbejdet.

officeOffice365

Office 365 er Microsofts skybaserede læsninger til både private og primært virksomheder, her har du adgang til Online Office udgaver, samt adgang til at lagre dine dokumenter i Onedrive (Personlige bibliotek) eller i SharePoint (Virksomheds/afdelings bibliotek).

skoletubeSkoletube

På Skoletube kan du både producere portfolier og logbøger, redigere videofilm og billeder, skabe animationsfilm, præsentationer, tegneserier, mindmaps og meget mere. Skoletube tilbyder en enorm varietet i forhold til at vælge format eller form til dit indhold.
Skoletube hæftet omhandler Skoletube og alle de didaktiske muligheder, som ligger gemt i værktøjerne.