Kristendom

religion Clio religionsfaget (indskoling)

Religionsfaget til indskolingen rummer tekster, aktiviteter, forløb og årsplaner, der dækker alle færdigheds- og vidensmål for kristendomskundskab.

I opbygningen af Religionsfaget er der lagt vægt på fagets kerneområder og særlige fagbegreber på både tekst- og aktivitetsniveau. Portalen indeholder en lang række multimodale fagtekster med fokus på præsentation af fagets grundbegreber, centrale personer og fortællinger, historiske begivenheder samt andre religioner.

religion Clio religionsfaget (mellemtrin)

Religionsfaget til mellemtrinnet indeholder tekster, aktiviteter, forløb og årsplaner, der dækker alle færdigheds- og vidensmål for kristendomskundskab fra 4.-6. klasse.

I opbygningen af Religionsfaget er der lagt vægt på fagets kerneområder og særlige fagbegreber på både tekst- og aktivitetsniveau. Portalen indeholder en lang række multimodale fagtekster med fokus på præsentation af fagets grundbegreber inden for både livsfilosofi og etik, bibelske fortællinger og kristendom. Desuden findes der masser af materiale om andre religioner og livsopfattelser.

religion Clio religionsfaget (udskoling)

Religionsfaget til udskolingen indeholder tekster, aktiviteter, forløb og årsplaner, der dækker alle færdigheds- og vidensmål for kristendomskundskab 7.-10. klasse.

I opbygningen af Religionsfaget er der lagt vægt på fagets kerneområder og særlige faglige begreber på både tekst- og aktivitetsniveau. Portalen indeholder en lang række multimodale fagtekster med fokus på præsentation af fagets grundbegreber inden for både livsfilosofi og etik, bibelske fortællinger og kristendom. Desuden findes der masser af materiale om andre religioner og livsopfattelser.