Samfundsfag

samfundsfag Gyldendal samfundsfag (udskoling)

Digital og fleksibel undervisning. Indeholder et bredt udvalg af tekster, videoer, interaktive opgaver, forklarende infografikker, IWB-filer og meget mere. Arbejd med de færdige forløb, eller tilrettelæg frit din egen undervisning med fagtekster og kildemateriale. Forløb klar til brug. Forløbene på samfundsfag.gyldendal.dk er fagligt funderede og indeholder et varieret udbud af større og mindre opgaver, som lægger op til at arbejde problemorienteret og perspektiverende med faget. Alle forløb er suppleret med lærervejledning, læringsmål og oplæg til evaluering. Masser af kildemateriale Mediebasen tilbyder et stort udvalg af fagtekster og kildemateriale. Download materialet og sæt det sammen i forløb tilpasset den aktuelle undervisning, eller anvend det til prøveoplæg, opgaver, gennemgange eller præsentationer. Indeholder korte introduktioner til fagets metoder, suppleret med handleorienterede vejledninger, videoinstruktioner og eksempler, så eleverne kan gå i gang med interview, feltundersøgelse, analyse m.m.