Idræt

idræt Gyldendal idræt på mellemtrinnet (mellemtrin)

Tankerne bag portalen Idræt3-6.gyldendal.dk er et ambitiøst, digitalt undervisningsmateriale til mellemtrinnet, der kan anvendes som det bærende element i idrætsundervisningen. Sigtet med materialet er undervisning på fagets præmisser – med mediets muligheder. Tankerne bag portalen er en fleksibel struktur, hvor læreren både kan finde færdig didaktiserede undervisningsforløb og selv sammensætte forløb ud fra det indhold, som findes på portalen. Fleksibiliteten og tilgængeligheden betyder, at lærere og elever kan plukke og sammensætte elementerne ud fra aktuelt ståsted og behov. Materialet har ligeledes en solid faglig forankring, hvor tekster, øvelser, videoer m.m. er formidlet i elevhøjde.

idræt Gyldendal idræt i udskolingen (udskoling)

I idræt og på portalen skal du arbejde med fagets tre kompetenceområder: Alsidig idrætsudøvelse, Idrætskultur og relation samt Krop, træning og trivsel.

Idrætsportalens forløb er inddelt efter de indholdsområder, du kan trække til prøven dvs. Redskabsaktiviteter, Boldbasis og boldspil, Dans og udtryk, Kropsbasis, Løb, spring og kast, Natur- og udeaktiviteter samt Fysisk træning.