Fysik / Kemi

fysik Gyldendal fysik-kemi (udskoling)

Færdige, strukturerede undervisningsforløb ud fra Fælles Mål. Fuldt dækkende i forhold til færdigheds- og vidensmål. Dækker hele fysik-kemiundervisningen i 7.-9. klasse.

De elevhenvendte tekster er rigt illustreret med billeder, animationer og videoer, og de ledsages af praktiske øvelser med udførlige øvelsesvejledninger. Dertil lærervejledninger til alle forløb med baggrundsviden og tips til undervisningen. Enkel navigation. Det faglige indhold i fokus. Websitet er enkelt i sin struktur og nemt at navigere i for både lærer og elever. Udvides løbende med flere forløb, opgaver, ressourcer og redskaber.

naturfag Gyldendal naturfagsprøven (udskoling)

På sitet naturfagsprøven.gyldendal.dk finder man alt til naturfagsprøven:

• fællesfaglige fokusområder med øvelser og lærerdel
  • en letlæselig guide der hjælper eleverne med problemstilling og arbejdsspørgsmål
  • tjek-opgaver til de enkelte forløb og hjælp til læreren.

Derudover er der samlet en række nyhedscafeer, som er kortere tværfaglige tekster eleverne kan bruge som inspiration til prøven. Gyldendals naturfagsprøve.dk er et site, der samler alt, hvad der har med naturfagsprøven at gøre. Det er primært elevhenvendte tekster, skemaer og gode råd.