Matematik

matematik Gyldendal matematik (indskoling)

Fagportalen indeholder fagligt funderede undervisningsforløb, der lever op til Fælles Mål.

Forløbene indeholder bl.a. læringselementer i form af lyd, video og interaktive opgaver.

Indgangen ’Regn løs’ giver adgang til et væld af selvrettende træningsopgaver, bl.a. 1000 regnehistorier, som giver eleverne mulighed for at koble matematikken til konkrete hverdagssituationer.

matematik Gyldendal matematik (mellemtrin)

Materialet er fleksibelt opbygget og giver god mulighed for også at sammensætte egne forløb.

Matematik4-6.gyldendal.dk indeholder bl.a. læringselementer i form af videoer, interaktive opgaver og indhold til brug på interaktive tavler.

Desuden anvendes forskellige matematikværktøjer som fx GeoGebra og regneark i de enkelte forløb.

De forskellige læringselementer og værktøjer giver gode muligheder for at tilrettelægge en undervisning, der tilgodeser den enkelte elevs behov og har fokus på brugen af it.

matematik Gyldendal matematik (udskoling)

Færdige forløb og fleksibilitet Matematik. Online matematiksystem. Udgangspunkt i Fælles Mål, tilbyder gennemtænkte og fagligt funderede undervisningsforløb til matematikundervisningen i overbygningen. Materialets fleksible opbygning giver også mulighed for at sammensætte egne forløb og tilrettelægge optimal undervisning, der tager udgangspunkt i den enkelte elev. Fuldt dækkende internetbaseret matematiksystem Matematik.gyldendal.dk tilbyder faktastof, færdigheds- og problemregningsopgaver og aktiviteter inden for alle matematiske emner, man gennemgår i overbygningen. De mange opgaver og aktiviteter er differentieret på tre niveauer og imødekommer elevernes forskellige forudsætninger og behov.

It- og mediekompetencer: Matematik.gyldendal.dk tager de nye medier i anvendelse, og gør det matematiske stof tilgængeligt ved hjælp af både visuelle og interaktive virkemidler, fx videoer, spil og selvrettende opgaver. De mange opgaver og aktiviteter tager ligeledes udgangspunkt i internettets mangfoldige ressourcer, og giver rig mulighed for at arbejde med it- og mediekompetencer.

Et dynamisk og fremtidssikret undervisningssite til matematik. Bliver løbende udvidet med forløb, nye ideer og værktøjer.

kvikmat KVIK mat (indskoling, mellemtrin, udskoling)

KvikMat er et træningssite til 0.-10. klasse. KvikMat indeholder en omfattende opgavebank, og det er nemt for læreren at tilpasse træningen til den enkelte klasse og elev, så træningen bliver meningsfuld.