Tysk

tysk Gyldendal tysk (mellemtrin)

Færdige undervisningsforløb lige til at gå til. Fokus på elevernes tilegnelse af et basalt ordforråd. Det digitale medie udnyttes, så eleverne møder det tyske sprog og de tysktalende lande på forskellig vis. Rig mulighed for leg og bevægelse i undervisningen. Themen indeholder klassetrinsopdelte forløb, hvor eleverne gennem sange, videoer, lyd, billeder og tekster tilegner sig et ordforråd, der gør, at de kan tale om de nære ting. Til hvert forløb er en udførlig lærervejledning med bl.a. læringsmål og forslag til inddragelse af fagportalens øvrige materiale. Sprache er tredelt og hjælper eleverne i gang med ordforråd, grammatik og skrivning. Grammatikdelen fokuserer på elevernes forståelse for grammatiske fænomener. Indeholder en række videoer med illustrativ forklaring af centrale grammatiske områder. I fagportalens Mediathek findes varierede materialer, der kan bruges som supplement i temaforløbene eller i lærerens egne forløb, som kan opbygges via mit|gyldendal. Under Länder møder eleverne de tysktalende lande i et interaktivt opslagsværk. Her er videoer og letlæselige informationer inden for relevante kategorier fx Traditionen, Natur og Essen.

tysk Gyldendal tysk (udskoling)

Et komplet, digitalt undervisningsmateriale til tysk i 8.-10. klasse. Kan fungere som det bærende element i tyskundervisningen eller være et supplement til bøger. Indeholder bl.a. komplette temaforløb, information om kultur- og samfundsforhold i de tysktalende lande, grammatik med selvrettende opgaver, overskuelige opslagsværker samt et Mediathek med billeder, videoer og tekster i forskellige genrer. Derudover indeholder sitet en række informationer og redskaber til læreren. Brugen af sitet kan tilpasses, så det tilgodeser den enkelte klasses behov og interesser, og det omfattende materiale inspirerer og motiverer til elevdifferentieret undervisning.