historie 3-6 Gyldendal historie (indskoling, mellemtrin)

Didaktiserede undervisningsforløb – både korte (1-4 lektioner) og lange (6-8 lektioner). Til alle undervisningsforløb er tilført ekstra udfordringer, som kan anvendes både i forhold til elev- og klassedifferentiering.

• Emner i 3.-4. klasse: Stenalderen, Bronzealderen, Vikinger, Absalon og hans tid, Middelalderen, Lege i gamle dage, Skolen i gamle dage, Børnearbejde, Madens historie
  • Emner i 5.-6. klasse: Stenalderen, Bronzealderen, Romerriget, Vikingetiden, Middelalderen, Opdagelsesrejser, Renæssancen, Udvandringen til Amerika. Danmark 1950’erne
  • Danmark i 1960’erne, Danmark i 1970’erne, Danmark i 1980’erne, Danmark i 1990’erne, Kommunikation, Energi, Transport

historie Gyldendal historie (udskoling)

historie.gyldendal.dk – et digitalt undervisningsmateriale til 7.-9. klasse indeholder undervisningsforløb, kildekursus, materiale til historiekanon med opgaver, tidslinjer, information og film om prøven i historie m.m. Forløbene indeholder baggrundstekster, kildemateriale, filmklip samt varierede opgaver og aktiviteter – nogle hvoraf der lægges op til brug af web 2.0-værktøjer.
Til alle forløb findes læringsmål og evalueringsark samt en lærerdel med faglige overvejelser over forløbet, svar på kildespørgsmål m.m.