historie Clio historiefaget (indskoling, mellemtrin)

Historiefaget for 3.-6. klasse er et komplet materiale, som indeholder tekster, aktiviteter, forløb og årsplaner, der dækker kompetenceområderne og alle færdigheds- og vidensmål for historie efter 4. og 6. klasse.

I opbygningen af portalen er der lagt vægt på fagets kerneområder og særlige fagbegreber på både tekst- og aktivitetsniveau samt i de enkelte forløb. Portalen indeholder en lang række multimodale fagtekster med fokus på præsentation af fagets grundbegreber, centrale personer, en grundig og uddybende gennemgang af de historiske tidsperioder samt en lang række historiske emner og temaer.

historie Clio historiefaget (udskoling)

Historiefaget for udskolingen er et komplet materiale, som rummer tekster, aktiviteter, forløb og årsplaner, der dækker alle kompetencerområder samt færdigheds- og vidensmål for historie til 7.-9. klasse.

I opbygningen af portalen er der lagt vægt på fagets kerneområder og særlige fagbegreber på både tekst- og aktivitetsniveau samt i de enkelte forløb. Portalen indeholder en lang række multimodale fagtekster med fokus på præsentation af fagets grundbegreber, centrale personer, historiske tidsperioder samt historiske emner og temaer.