Engelsk

engelsk Gyldendal engelsk (indskoling)

Rummer alt til tidlig engelskundervisning. Elevhenvendt. Kombinerer det digitale medie med kreative opgaver og fysisk aktivitet. Rigt illustreret. Al lyd er indtalt af native speakers. Fanebladet Topics indeholder en række kendte og hverdagsnære temaer – fx Colours, Family, Clothes, Home og Seasons. Alle temaer indeholder billeder, lyd, video samt både digitale og kreative opgaver. Shane Brox har lavet videoer til alle temaer. Alle opdelt i tre niveauer, der tydeliggør en progression. Man kan vælge at arbejde med hele temaet, men niveauerne kan også bruges uafhængigt af hinanden. Alle niveauer har samme struktur. Lærervejledning til hvert niveau.

engelsk Gyldendal engelsk (mellemtrin)

Portalen kan fungere som det bærende element i undervisningen. Foruden lærerindgangen Teacher kan portalens indhold tilgås via fire indgange: Topics rummer didaktiserede, komplette temaforløb. Hvert tema består af tre undertemaer med varieret indhold, indtalte tekster, glosevisning ved ’mouseover’, forskellige opgavetyper og meget mere. Undertemaerne indledes med læringsmål og afsluttes med evaluering og en større opgave.

engelsk Gyldendal engelsk (udskoling)

Kan fungere som det bærende element i undervisningen. Varierende i indhold og fleksibel i brug. Færdige temaforløb, opgaver, information om sprog og kulturforhold, grammatik, nyttige og overskuelige opslagsværker samt et bibliotek, der både indeholder billeder og tekster i forskellige genrer. Også informationer og redskaber til læreren, bl.a. et planlægningsværktøj og idéer til evaluering. Omfattende materiale til både elev- og lærerdifferentieret undervisning. Vælg allerede tilrettelagte undervisningsforløb eller sammensæt forløb ud fra de tilgængelige tekster, aktiviteter og ressourcer. Både længere nuancerede forløb eller kortere specifikke temaforløb. Kan f.eks. inkorporeres i tema- og emneuger samt i tværfaglige forløb og projektopgaven.