Teknologiforståelse

teknologiforståelse Gyldendal Teknologiforståelse (indskoling, mellemtrin, udskoling)

Gyldendals portal til teknologiforståelse er en indgang til en ny faglighed, både med hensyn til fagligt indhold og didaktisk tilgang.

Portalen vil:

• inspirere elever og lærere til at eksperimentere og skabe med digital teknologi,
  • understøtte undervisningen med og i designprocesser,
  • invitere elever og lærere til at være nysgerrige, undersøgende og kritiske over for de teknologier, vi møder og bruger i hverdagen,
  • give eleverne kompetencerne til at kode og programmere digital teknologi – og vide, hvad de kan bruge det til,
  • støtte elever og lærere i at tilegne sig fagets særlige metoder og fagsprog.

Portalens bærende søjler spiller på forskellig vis ind i de fire kompetenceområder under faget teknologiforståelse.