Biologi

biologi Gyldendal biologi (udskoling)

Fagportalen biologi.gyldendal.dk indeholder strukturerede undervisningsforløb, som dækker hele biologiundervisningen i 7.-9. klasse. De elevhenvendte tekster er rigt illustreret med billeder, animationer og videoer, og de ledsages af praktiske øvelser med udførlige øvelsesvejledninger samt oplæg til ekskursioner og klassediskussioner. Dertil kommer lærervejledninger til alle forløb med baggrundsviden og tips til undervisningen. Det faglige indhold på biologi.gyldendal.dk er struktureret med udgangspunkt i Fælles Mål, og det er dermed fuldt dækkende i forhold til trinmålene. Biologi.gyldendal.dk er bygget op med det faglige indhold i fokus. Websitet er enkelt i sin struktur og nemt at navigere i for både lærer og elever. Biologi.gyldendal.dk opdateres løbende og udvides med flere forløb, opgaver, ressourcer og redskaber.

naturfag Gyldendal naturprøven (udskoling)

På sitet naturfagsprøven.gyldendal.dk finder man alt til naturfagsprøven:

• fællesfaglige fokusområder med øvelser og lærerdel
  • en letlæselig guide der hjælper eleverne med problemstilling og arbejdsspørgsmål
  • tjek-opgaver til de enkelte forløb og hjælp til læreren.

Derudover er der samlet en række nyhedscafeer, som er kortere tværfaglige tekster eleverne kan bruge som inspiration til prøven. Gyldendals naturfagsprøve.dk er et site, der samler alt, hvad der har med naturfagsprøven at gøre. Det er primært elevhenvendte tekster, skemaer og gode råd.