Geografi

geografi Gyldendal geografi (udskoling)

Et ambitiøst materiale til geografiundervisningen. Bygger på undervisningsmaterialet GEOS. Portalen kombinerer det bedste fra bogen – solidt, fagligt materiale i form af elevhenvendte tekster – og det bedste fra det digitale medie – levende billeder, interaktive opgaver og fleksibel navigation, hvor alting er lige ved hånden.

Masser af faglige tekster, praktiske øvelser, evaluerende opgaver og forslag til projekter. Strukturerede forløb: Forløbene danner portalens kerne. Der veksles mellem forskellige medietyper (tekst, billede, animation, video), ligesom der linkes til relevante steder på nettet, hvor man kan søge supplerende viden. Forløbene har en indre progression, hvad angår fx fagtermer og abstraktionsniveau.

Portalen rummer et væld af øvelser, eksperimenter og projekter. Enkel navigation.

Enkle og overskuelige rammer. Navigation mellem de enkelte faneblade og i venstremenuen. I forløbene foregår navigationen i boksene i højre side, hvor man ganske enkelt klikker sig vej gennem forløbet.

naturfag Gyldendal naturfagsprøven (udskoling)

På sitet naturfagsprøven.gyldendal.dk finder man alt til naturfagsprøven:

• fællesfaglige fokusområder med øvelser og lærerdel
  • en letlæselig guide der hjælper eleverne med problemstilling og arbejdsspørgsmål
  • tjek-opgaver til de enkelte forløb og hjælp til læreren.

Derudover er der samlet en række nyhedscafeer, som er kortere tværfaglige tekster eleverne kan bruge som inspiration til prøven. Gyldendals naturfagsprøve.dk er et site, der samler alt, hvad der har med naturfagsprøven at gøre. Det er primært elevhenvendte tekster, skemaer og gode råd.