Tværfagligt

villeby Alinea Villeby

Alle materialerne i Villeby er udviklet i børnehøjde af fagfolk og tæller tilsammen ca. 4.500 læringselementer på tværs af fagene. Du finder både bøger, film, spil, quizzer, musik, musikvideoer, faktatekster, evalueringsopgaver og planlagte pædagogisk-didaktiske forløb – lige til at gå til for både lærere og elever.

koncentrat Alinea koncentrat (udskoling)

Koncentrat er et nyhedsmedie til udskolingen, skabt af journalister og lærere. Koncentrat taler med kilderne, og genfortæller ikke blot, hvad andre skriver.

• Mediet udkommer med højaktuelle forløb, der skaber overblik. Alle forløb er sat ind i en didaktisk ramme, som tager højde for læseplanerne.
  • Til alle forløb er enkelt- og tværfaglige aktiviteter til brug i dansk, kultur- eller naturfagene.
  • Forløbene udkommer flere gange om ugen, og de tager typisk 1-3 lektioner.
  • Fælles for alle forløb er, at de udvikler elevernes kompetencer inden for medborgerskab og nyhedsforståelse (news literacy), forstået som evnen til at kunne danne sig et retvisende billede af verden gennem nyheder.